Verkosto-messut
Näkymä Tampereen Messujen Verkosto-messuilta, joka on ainutlaatuinen kohtaamispaikka yrityksille

Monttu auki: yhteisrakentaminen ja työturvallisuus puhuttavat Verkosto-messuilla

Tiedote  01.11.2018

Sähkö- ja tietoverkkoalan ammattilaisten vuoden päätapahtuma Verkosto 2019 järjestetään 23.24. tammikuuta 2019 Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksessa. Messuilla esitellään tulevaisuuden teknologioita ja uusia innovaatioita sekä keskustellaan alan asiantuntijoiden johdolla nousevista ilmiöistä. Tapahtuman kokoava teema on yhteisrakentaminen ja muita keskeisiä aiheita ovatSmart City, kyberturvallisuus, työturvallisuus ja osaavan työvoiman rekrytointi. Vuoden Verkostoteko -tunnustuksen saajan valitsee kyberturvallisuuden asiantuntija Jarno Limnéll.

− Sähkö-, tele-, lämpö- ja vesiverkostojen yhteisrakentaminen on resurssien älykästä käyttöä. On yhteiskunnan ja infrarakentajien etu rakentaa yhteistyössä ja jakaa kustannuksia. Samalla voidaan minimoida häiriöt ympäristölle, liikenteelle ja asukkaille, sanoo palvelutuotannon ja jäsenpalveluiden johtaja Janne Kerttula Energiateollisuus ry:stä.

Uutinen: Monttu auki: yhteisrakentaminen on resurssien älykästä käyttöä

Yhteisrakentamisen laajuudesta ja kuinka sitä voidaan lisätä sekä siitä, miten eri osapuolet hyötyvät yhteistyöstä messuilla on puhumassa muun muassa Despro Engineering Oy:n toimitusjohtaja Antti Savolainen otsikolla Monttu auki – Miten tehdään onnistunut yhteisrakentamishanke?.

Teemana työturvallisuus – esittelyssä myös uusimmat tuotteet ja trendit

Yhteiskunnan toimintavalmiuden kannalta kriittisten toimialojen työturvallisuudella on merkittävä rooli.  Aiheesta keskustellaan messuilla, koska varmistettaessa sähkö- ja tietoverkkojen toimintaa alan ammattilaiset työskentelevät usein haastavissa olosuhteissa.

− Tämä asettaa myös tarkkoja vaatimuksia työturvallisuudesta ja henkilökohtaisista suojaimista huolehtimiselle. Teollisuuden, yhteiskunnan infran ja kotitalouksien toimintakyvyn varmistavilla, huipputason toimijoilla ei ole varaa tinkiä työntekijöidensä työturvallisuudesta. Osallistumme Verkosto 2019 -messuille, koska haluamme kohdata sähkö- ja tietoverkkoalan ammattilaisia antaen uusinta tietoa henkilösuojauksen ratkaisuista, sanoo korkeanpaikantyöskentelykouluttaja ja myyntipäällikkö Pasi Halmisto Vandernet Oy:stä.

Uutinen: Asiantuntija korostaa: Yhteiskunnan toimintavarmuudesta huolehtivien ammattilaisten työturvallisuus on tärkeää

Messuilla palkitaan Vuoden Verkostoteko 2019 – tunnustuksen saajan valitsee Jarno Limnéll

Verkosto-messuilla jaetaan toista kertaa Vuoden Verkostoteko -tunnustus. Verkkoliiketoiminta-alan tunnustuspalkinnolla halutaan nostaa esille esimerkillisiä toimijoita kasvavalta alalta. Tällä kertaa tunnustuksen teemana on verkostojen turvallisuus ja kyberturvallisuus. Energiateollisuuden, Fingridin, Ficomin ja STEKin asiantuntijaraati asettaa Vuoden Verkostoteko -ehdokkaat ja voittajan valitsee Aalto-yliopiston kyberturvallisuuden professori Jarno Limnéll. Ensimmäisen Vuoden Verkostoteko -tunnustuksen sai ABB Oy (2017).

Verkosto-messut esittelevät sähkö-, tele- ja tietoverkkoihin, verkkotuotteisiin ja -palveluihin, sähköautoinfraan, tie- ja katuvalaistukseen sekä liikenteen informaatiojärjestelmiin liittyviä tuotteita ja palveluita. Tampereen Messut Oy toteuttaa Verkosto-messut yhteistyössä Energiateollisuus ry:n, Adato Energia Oy:n ja Teleprikaati Oy:n kanssa.

LISÄTIEDOTwww.verkostomessut.fi@TampereenMessut, #Verkosto, #VuodenVerkostoteko

Tampereen Messut Oy, www.tampereenmessut.fi, etunimi.sukunimi@tampereenmessut.fi
Tuija Sievola, projektipäällikkö, p. 040 560 7009, @TuijaSievola
Meri Mattila, viestinnän asiantuntija, p. 0400 914 877, @MeriTMattila