Verkosto-messut kansainvälistyvät
Uutiset 13.01.2017
Messutapahtumien kehittyminen ja kansainvälistyminen on tärkeää sekä näytteilleasettajille että uusia kumppaneita ja kontakteja hakeville alan messuvierailijoille. Kansainvälisyys takaa usein yrityksille paremman kilpailuaseman sekä kannattavuuden. Kansainvälinen kauppa tuo mukanaan lisää monipuolista tietotaitoa sekä kokemusta, joten siihen kannattaa panostaa.
Verkosto-messut ovat tänä vuonna entistä kansainvälisemmät, mukana on näytteilleasettajia niin läheltä kuin kaukaa – mukana ovat Ruotsi, Bosnia Herzegovina, Hollanti, Iso-Britannia, Tanska ja Latvia. Ulkomaalaisia yrityksiä paikalla on yhteensä neljätoista kappaletta, monelta eri osaamisen alueelta.
– En usko, että ulkomaalaiset näytteilleasettajat olisivat kiinnostuneita tulemaan tänne, mikäli he eivät olisi ymmärtäneet markkinoiden suuruutta ja potentiaalisen kasvun mahdollisuuksia. Kasvavia markkinoita ei löydy Euroopasta useita, mutta meiltä, täältä synkästä pohjolasta löytyy ala, johon investoidaan seuraavan 10 vuoden kuluessa 20 miljardia euroa. Kuka ei haluaisi tulla tänne verkostoitumaan ja luomaan uusia kontakteja, kysyy projektipäälikkö Raimo Pylvänäinen.