Verkosto-messut

Verkosto 2021 -messut siirtyvät lokakuuhun 2021

Tiedote Uutiset  27.10.2020

Tampereen Messut Oy on päättänyt siirtää energia- ja tietoverkkoalan päätapahtuman, Verkosto -messut, syksyyn 2021. Messut oli alun perin tarkoitus järjestää 20.–21.1.2021, mutta tapahtuma siirtyy järjestettäväksi 6.–7.10.2021. Siirtopäätöksen syynä on koronan vaikutukset energia-alan kävijöiden ja näytteilleasettajien mahdollisuuksiin osallistua Verkosto-messuille tammikuussa.

Laajat keskustelut asiakkaiden, näyttelytoimikunnan ja eri sidosryhmien kanssa osoittivat, ettei Verkosto-messujen järjestäminen tammikuussa ole kannattavaa. Suurin yksittäinen syy messujen siirrolle on kriittisen infrastruktuurin parissa työskentelevien henkilöiden osallistumisrajoitukset messutapahtumiin.

– Huomioimme siirtopäätöstä tehdessämme erityisesti kävijäkohderyhmämme. Haastattelemamme kävijäyritysten edustajat näkivät hyvin epätodennäköisenä yritystensä edustajien mahdollisuuden osallistua messuille tammikuussa, vaikka se olisikin turvallisuusvaateet huomioiden mahdollista. Tampereen Messut järjestää korkeatasoisia ammattimessuja, joiden onnistuminen on kiinni myös kattavasta osallistujakunnasta. Koska kävijöiden mahdollisuus osallistua tammikuun tapahtumaan on rajoitettu, uskomme messujen siirtämisen lokakuulle olevan tässä tilanteessa oikea ratkaisu, Verkosto-messujen projektipäällikkö Tuija Sievola perustelee.

Jo 14. kertaa järjestettävien Verkosto-messujen teemat ja ohjelma säilyvät ajankohdan muutoksesta huolimatta ennallaan myös lokakuun messutoteutuksessa. Messujen teemana on tällöin älykäs ja vastuullinen verkosto, jota tarkastellaan muun muassa kumppaniverkostojen, verkonrakentamisen ja vastuullisten ympäristöratkaisujen näkökulmasta.